Innehållsförteckning

LOVSÅNG OCH TILLBEDJAN
1 Gud, vår Gud, vi lovar dig
2 Herren, vår Gud, är en konung
3 Helig, helig, helig
4 Hela världen, hylla Herren
5 Nu tacka Gud, allt folk
6 Lova Gud i himmelshöjd
7 Lova Herren, sol och måne
8 Jag vill ge dig, o Herre, min lovsång
9 Min själ ska lova Herren
10 Lov, ära och pris
11 O store Gud
12 Brist ut, min själ
13 Min Gud, när jag betänker
14 Högtlovat vare Jesu namn
15 Halleluja! Sjung om Jesus
16 Kom låt oss nu förenas här
17 Ge Jesus äran

TREENIGHETEN
18 Allena Gud i himmelrik
19 Du för vars allmaktsord
20 Helige Fader, kom och var oss nära - ev byt
21 Måne och sol

FADERN, VÅR SKAPARE OCH UPPEHÅLLARE
22 Stor är din trofasthet
23 Till himlarna når din barmhärtighet, Gud
24 Med tacksam röst och tacksam själ
25 Högt i stjärnehimlen
26 Tränger i dolda djupen ner - byt melodi! ("Mästare, ingen söker dig")
27 Du är större än mitt hjärta - ny melodi till Strandsjös!
28 Så älskade Gud
29 Kärlek från vår Gud
30 Gud är trofast - ev byt
31 Låt oss glada och i tro

JESUS, VÅR HERRE OCH FRÄLSARE
32 O gläd dig Guds församling nu alt. Nu må väl alla glädja sig
33 O Jesus Krist, som mänska blev
34 Vänligt över jorden glänser
35 Din spira, Jesus, sträcks nu ut
36 Vem kan förstå
37 Kristus är världens ljus
38 För att du inte tog det gudomliga
39 Jesus från Nasaret
40 Kristus vandrar bland oss än
41 Vem är det som kommer på vägen - ev byt
42 Se Jesus är ett tröstrikt namn
43 Jesus är min vän den bäste
44 När Jesus kom till oss och gick på jorden
45 Jesus för världen
46 Låt mig få höra om Jesus
47 Säg känner du det underbara namnet - ev byt
48 Vilken vän vi har i Jesus
49 Som ett naket frö i handen

ANDEN VÅR HJÄLPARE OCH TRÖSTARE
50 Kom Skaparande, Herre god
51 Kom Helge Ande, Herre Gud
52 Herre, se, vi väntar alla
53 Livets Ande, kom från ovan
54 Vinden ser vi inte 

KYRKAN OCH NÅDEMEDLEN
55 Vi lovar dig, o store Gud - förkortad, ev byt
56 Kyrkan den är ett gammalt hus
57 Sin enda grund har kyrkan
58 Hjärtan, enigt sammanslutna
59 Med Gud och hans vänskap - bearb
60 En Fader oss förenar
61 Lågorna är många
62 Än finns det en värld

ORDET
63 Dig, ljusens fader, vare pris
64 En dyr klenod - bearb
65 Omkring ditt ord
66 En såningsman går där i regn och i sol
67 Som torra marken dricker regn - ev byt

DOPET
68 Jag tror på Gud som med sitt ord
69 Glad jag ständigt vill bekänna - bearb

NATTVARDEN
70 O Jesus, än de dina - bearb
71 Som spridda sädeskornen - fördubblad
72 Du sanna vinträd, Jesus kär - bearb
73 Vi till ditt altarbord bär fram
74 Du som gick före oss - ev byt
75 När vi delar det bröd som han oss ger - ev byt Låt oss dela det bröd som Herren ger

KYRKAN
76 Som barn i ditt hus
77 Dagar komma, dagar flykta - bearb
78 O Jesus Krist, dig till oss vänd
79 Gud är mitt ibland oss - bearb och förkortad, ny melodi
80 Gud, du är här
81 Herre, samla nu oss alla - bearb.

VIGSEL
82 Gud se i nåd till dessa två
83 På bröllopsdagen ber vi
84 Vi lyfter våra hjärtan
85 Som mannen och kvinnan i glädje tillsammans

VITTNESBÖRD-TJÄNST-MISSION
86 O Guds kärlek, dina höjder
87 Våga vara den du i Kristus är  - men ta b-melodin!
88 Räds ej bekänna Kristi namn - ev. alt J Hairston "Det hände sig för länge sen"
89 Se jag vill bära
90 Blott i det öppna
91 Din kärlek, Jesus, gräns ej vet
92 Ge kyrkan kraft att höras
93 Jesus, Guds Son
94 Du som av kärlek varm
95 Ditt verk är stor men jag är svag
96 Öppna mig för din kärlek
97 Jag behövde en nästa
98 Ett vänligt ord kan göra under - ev byt
99 Gud, vår Gud, för världen all - ev byt
100 Tillkomme ditt rike
101 Vår store Gud gör stora under - byt
102 Tung och kvalfull

Kommentarer